Utrzymywanie zdrowia podczas pandemii

Przestrzeganie kilku prostych praktyk zdrowotnych jest kluczem do osiągnięcia zdrowego i zrównoważonego ciała. To przełoży się na wzmacnienie naszego układu odpornościowego w czasie pandemii. Zdrowa dieta i ćwiczenia zmniejszają stan zapalny w ciele. Witaminy pomagają utrzymać silne komórki odpornościowe. Zapewnienie wystarczającej ilości snu i radzenie sobie ze stresem, na przykład medytacja zapobiega zużyciu organizmu.

Jedz rośliny – 5 porcji owoców i warzyw

Witaminy C, D, A, E, B6, B12 i cynk są dobre do utrzymania równowagi układu odpornościowego i gotowości do działania. Ale skąd możesz wziąć te witaminy? Oczywiście myślisz o pomarańczach, aby uzyskać witaminę C – ale bądźmy kreatywni, aby wprowadzić jak najwięcej witamin do naszej diety już teraz!

Możesz zdobyć witaminę C z kiwi, papryki, truskawek, pomarańczy, papai, brokułów, pomidorów, jarmużu i groszku śnieżnego. Witaminę A można znaleźć w słodkich ziemniakach, marchwi, dyni, szpinaku, sałaty, czerwonej papryki, brokułów i grejpfruta. Aby zdobyć witaminę E, spróbuj nasion słonecznika, migdałów, awokado, szpinaku, dyni, kiwi i brokułów. Wreszcie, rośliny z największą ilością cynku to soczewica, zielony groszek, szparagi i fasolka. Większość tych owoców i warzyw może trwać od kilku dni do tygodni w lodówce, a także można je kupić zamrożone.

Niektóre inne witaminy są nieco trudniejsze do znalezienia w roślinach, takich jak witamina D. Ta witamina jest bardzo ważna – może nawet pomóc w zapobieganiu ostrym zakażeniom dróg oddechowych. Możesz dostać witaminę D.głównie z ryb takich jak łosoś i produkty mleczne.

Witaminy B6 i B12 są również nieco trudne do uzyskania z roślin. B6 jest głównie w mięsie, ale nadal można go znaleźć w słodkich ziemniakach, bananach, awokado i pistacjach. B12, z drugiej strony, nie występuje w roślinach, więc musisz go zdobyć skądinąd.

Ruch – 30 minut aktywności fizycznej

Przed pandemią większość z nas przeprowadziła się bardziej. Wsiadanie do samochodu, chodzenie po schodach, chodzenie do kawiarni, częstsze zakupy itp. Te małe ruchy zniknęły na chwilę i musimy się przystosować. Ćwiczenie w domu jest wyzwaniem, jeśli utkniesz w mieszkaniu przez 24 godziny. Mimo że istnieją rozwiązania pozwalające na wykonywanie ćwiczeń w domu, musisz najpierw skupić się i odpowiednio nastawić sposób myślenia. Potrzebujesz tego.

Aby Ci pomóc, istnieje wiele aplikacji, które pozwalają organizować treningi i uczyć się nowych ruchów i ćwiczeń. Zapoznaj się z niektórymi aplikacjami, ale jeśli chcesz uzyskać przewagę, są to niektóre wysoko ocenione aplikacje: Jeśli nie lubisz zbytnio aplikacji, możesz także uzyskać świetne treści z YouTube. Niektóre kanały fitness oferują świetne filmy z różnymi rodzajami treningów, które możesz wykonać w domu.

Sen – od 7 do 9 godzin snu

Dobre spanie może wydawać się łatwym zadaniem, ale w dzisiejszych czasach może być wyzwaniem. Z jednej strony są szanse, że czujesz się zestresowany, niespokojny i być może przytłoczony tym, co dzieje się na całym świecie. Z drugiej strony twoje otoczenie nie pomaga. Być może czas na ekranie jest dłuższy niż zwykle, ponieważ częściej używasz telefonu i laptopa. Może nie poruszasz się tak bardzo, więc nie czujesz się zmęczony, kiedy idziesz spać. A może Twoja codzienna rutyna jest kompletnym bałaganem, a zasypianie zajmuje więcej czasu niż zwykle.

Niezależnie od tego, czy twoje zmagania są mentalne, czy fizyczne (a może oba), są na to sposoby. Uważność to dobry sposób na radzenie sobie z niepokojem i stresem przed snem. Fizycznie rzecz biorąc, możesz szukać wskazówek i strategii, które poprawią twój sen wszędzie w Internecie, ale oto kilka z nich:

Twoje ciało potrzebuje światła, aby znaleźć rytm przebudzenia i senności.
Ćwicz codziennie (jeśli jesteś zmęczony, twoje ciało będzie pragnęło więcej snu).
Unikaj kofeiny po 17:00.
Wyłącz urządzenia (laptop, telewizor i telefon) na kilka minut przed snem. Przewijanie przed snem może być nawykiem. Jednak światło, które dostajesz z telefonu, wprawia mózg w myśl, że jest jeszcze dzień, więc możesz z trudem zasnąć.

Bardzo lekki post

Post może być dobry dla twojego ciała z wielu powodów. Może obniżyć ogólny poziom zapalenia, co poprawia zdolność organizmu do zwalczania infekcji.

W tej chwili post nie może być zalecany, ponieważ długie okresy mogą być przejściowymi czynnikami stresującymi. Ale to nie znaczy, że chcesz jeść przez całą dobę. W domu prawdopodobnie otaczają Cię ulubione przekąski. Okropne jest unikanie tego komfortowego jedzenia, ale istnieją sposoby, aby to ułatwić. Na przykład, spróbuj przestać jeść po wczesnej kolacji i nie jedz ponownie, aż do śniadania.

Nadążanie za tymi wskazówkami nigdy nie jest łatwym zadaniem, a biorąc pod uwagę obecną pandemię, staje się większym wyzwaniem. Pozostań jednak skoncentrowany, postępuj zgodnie z naszymi poradami i pokonaj te zdrowe nawyki. Poczujesz się lepiej i silniej, zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Biorąc pod uwagę obecne czasy, wszyscy moglibyśmy użyć dodatkowej siły.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *